vrijdag 17 januari 2014

Welke waarden wil ik aan kleuters doorgeven?




Als ik leerkracht ben wil ik respect en samenwerken doorgeven. Ik vind deze 2 waarden heel belangrijk om door te geven aan kleuters. Je hebt respect en samenwerken nodig in de samenleving. Zonder respect te geven kan je ook geen respect terug krijgen van andere personen. En als je niet samenwerkt zal je er niet komen in de maatschappij. Samenwerken is nodig om een band te creëren en samen een project of idee te realiseren. Denk maar eens als je later in het werkveld staat en de collega's waar je mee moet samen werken en waar je respect moet voor op brengen. Als je dan geen respect hebt voor je collega's kan je ook moeilijk samenwerken. Ook in het dagelijkse leven is respect en samenwerken een waarde die je je eigen moet maken. Ik vind het dan ook belangrijk dat deze waarden al van in de kleuterklas aangeleerd worden.




 

1 opmerking:

  1. Volledig met eens Ineke! Respect is een van de startpijlers om een goed functionerende en welvarende maatschappij op poten te zetten: een maatschappij die al vorm krijgt vanaf de kleuterklasjes. Respect voor het andere individu, voor huidskleuren, beperkingen en talenten. Die talenten en vaardigheden samenbundelen in een groepsgeest is een basispunt voor onze maatschappij, samen staan we elke dag opnieuw - in voor een welvarende economie, waar we ook samen voor werken, leven, streven, dromen maar ook samen de vruchten van plukken.

    BeantwoordenVerwijderen