vrijdag 17 januari 2014

Hoe reageer ik als een leerling zijn/haar taak niet maakt?


Eerst zou ik vragen waarom de leerling de taak niet op tijd heeft ingediend.
Als er een goede uitleg zou zijn door vb. een sterfte of een onverwachtse situatie waar de leerling niet kan aan doen,dan zou ik met de leerling een andere datum afspreken om te taak in te dienen.
Indien het komt omdat de leerling gewoon niet veel zin had om de taak te maken of een leugen bedenkt dan zou ik afspreken dat de leerling de dag erna nog een kans heeft om de taak in te dienen. Als ik de taak dan nog niet heb,dan blijft de leerling in de avondstudie en maakt hij/zij de taak daar.
De leerlingen krijgen geen punten af als de taak niet stipt is ingediend. Ik zou dit niet doen omdat sommige kinderen het niet erg vinden om eens een 0 te hebben en zo zijn ze ook niet meer gemotiveerd om de taak te maken. Het is beter dat je hen de taak dan laat maken in de avondstudie,zo zullen ze de volgende keer misschien op tijd zijn. Voor vele kinderen is het meer een straf om toch nog de taak in de avondstudie te moeten maken dan deze niet te maken en een 0 te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten