vrijdag 10 januari 2014

Lied: Joan Osborne- one of us


Dit lied kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden.
Het lied doet mij denken aan de manier waarop mensen kijken naar God.
De boodschap in het lied is voor mij dat we in iedereen God zien omdat we eerder denken dat God hier ergens bij ons is dan te geloven dat hij ergens ver boven op ons wacht.
Iedereen kan God zijn,want God is een goed mens.

Mensen kunnen op verschillende manieren denken over God.
In onze cultuur hebben we een grote verscheidenheid aan levensbeschouwingen.
Deze levensbeschouwingen zijn heel verschillend van elkaar.
Mensen met niet-theistische levensbeschouwingen gaan ervan uit dat er geen God is.
Ook humanisme en positivisme gaat daar vanuit.
Er zijn ook mensen die zich heel erg verbonden voelen tot God.
Ik vind dat iedereen hier vrij mag zijn waar hij/zij in gelooft.
Niemand kan ooit zeggen dat het fout is waar je in gelooft,want niks is ooit bewezen dat het niet juist is waar je in gelooft.

Wie is God voor mij?

Voor mij is God iemand die onzichtbaar is en toekijkt wat mensen met hun leven
aanvangen. Zolang je gelooft in God zal hij ook blijven bestaan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten