vrijdag 10 januari 2014

Geloven





In dit filmpje worden er enkele vragen gesteld aan mensen die in het Don Bosco werken:

-Wat is geloven voor jou?
-Hoe probeer je geloof een plek te geven in je werk met jongeren?
-Worstel je soms met je geloof?

Hieruit kan je opmaken dat geloven in iets of iemand voor iedereen een andere betekenis heeft.
Ik vind dat iedereen op zoek moet gaan naar waar hij/zij in gelooft.


Wat is geloven? Waarin geloof  ik ?
Ik geloof wel dat er iemand is die voor mij klaar staat,zowel in goede als slechte tijden.
Diep vanbinnen weet ik dat ik er helemaal alleen voor sta,maar toch heb ik het gevoel dat er mij soms iemand helpt. Geloven heeft voor mij ook te maken met je afkomst en de manier hoe je jou geloof uit.
Ik ben zelf christenen omdat ik in mijn familie ook zo opgegroeid ben.
Ik uit mijn geloof door vb. 's Avonds even een rustig moment te houden of als het even iets minder gaat,doe ik een gebedje.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten