vrijdag 10 januari 2014

Lied: Laura Omloop- zijn we alleen





In het lied hoor je verschillende vragen die te maken hebben met zingeving:

-Is er leven op Saturnus?
-Zijn er mensen op de maan?
-Is er ergens hoog daarboven iemand die me kan verstaan?
-Fluistert er iemand mijn koosnaam op een ver hemellichaam?
-Zijn we dan echt alleen?
-Moet ik kost wat kost normaal zijn?

De vraag die mij heel erg boeit is of we echt alleen zijn?
Ik denk dat we allemaal wel personen hebben waar we bij terecht kunnen,mensen die zin aan ons leven geven. Maar hoe dan ook zijn we altijd voor een groot deel op ons zelf aangewezen.
Stel nu dat je zwaar ziek bent. Iedereen in je omgeving kan je wel steunen maar toch kan niemand zich in de plaats stellen van jou want jij alleen maakt de ziekte door en het is aan jou om moeilijke beslissingen te nemen. Niemand anders kan dit voor je doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten