maandag 20 januari 2014

Martelpraktijken in Syrië


http://nos.nl/op3/video/391198-hossam-13-ze-trokken-mijn-nagels-uit.html

In het filmpje zie je dat ze in de gevangenissen in Syrië vele gevangenen martelen.
Mensen hun nagels worden uitgetrokken en ze worden geelektrocuteerd. 
Ik vind dit verschrikkelijk en ik vind het niet kunnen dat ze gevangenen daar zo behandelen.
Gevangenen zijn ook maar mensen net zoals iedereen. 
Dit is een erge vorm van lijden. Als je zelf ook niet zo behandeld wilt worden waarom doe je het dan bij een ander? Mensen die dit doen zouden ontslagen moeten worden.
Ik stel mij de vraag in wat voor wereld wij eigenlijk leven? Iedereen moet met respect behandeld worden.

1 opmerking:

  1. Heel kort maar bondig artikel. Wat de inhoud en jouw visie betreft ben ik het met je eens dat ook daders, misdadigers ook nog steeds (enkele) rechten hebben. Het is een regime dat steeds onder druk staat door zijn bewindvoerders (en dan heb ik het niet alleen over Syrië). Jammer dat ondanks vele inspanningen van diverse organisaties en fondsen dit nog steeds hedendaagse taferelen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen